петък, 25 юли 2014 г.

Еклери и лебеди от еклерово тесто !

Реших да изненадам мъжете с лебеди от еклерово тестооо. Първия път гледах как ги прави Жак Пепен ( мисля че не сбърках името ). При моите мъже количеството не може да е малко ! Та карах на око и станаха супер ! Показвам двойна доза !!! Да уточня ,че чашата ми е 250мл! Тесто за еклери: 
  • 1 чаша мляко и 1 чаша вода(може само вода,но като има мляко вкуса е по хубав ,поне за мен ,а понякога слагам и 1-2 с.л. сухо мляко и пак става)
  • 2 пълни с.л. маргарин(аз ползвам пълномаслен на "Бела") или 1 пакетче масло ,а може и олио,но за тази доза нека 1/2 .ч. -не повече.
  •  2 пълни чаши брашно
  • 4-6 яйца,те се прибавят постепенно ,защото може и да не се сложат всичките
  • 1 ч.л. захар,равна
  • 1/2кафена  лъжичка сол,но равна не пълна
 Слага се да заври млякото, маслото , водата и захарта и солта след това се сваля и се добавя наведнъж брашното. Разбърква се и се получава топка тесто ,слага на котлона и се бърка 2-3 мин . След сваляне се покрива с фолио за да не хване коричка и се чака да изстине ! Добавят се яйцата едно по едно ,защото може да стигнат и само 3 ако са големи ! Аз ги шприцовах върху хартия ,а може да се ползва и лъжица и пекох на 180 градуса на вентилатор в предварително загрята фурна !!!
По време на печенето не се отваря фурната докато не се зачервят ,защото ще спаднат ! Пълнят се с крем по желание ! Може сладък или солен ! За сега не съм правила солен вариант !
 П.С. - по съвет на Валя Кисьова съм правила само с вода и с олио и пак стават !!!!
 Малкият ми син ( на 30.07  -в сряда) ще навърши 28 и започва 29. Вижда ги той ,а преди това ги показах на мъжа ми ,и казва: Какви са тия кокошки ? Не можах да си поема въздух от смях ! 



Тук са готови опечени частите на лебеда ! За главата и шията ,шприцовате като  двойка! Долната част се шприцова не вълнообразна  ,а права .
 Като се опекат голямата част се реже по дължина ,а после горната отрязана част на две ,за да се ползва за крила !!!
 Шприцова се сметана или крем по желание за да се закрепи шията и крилата !!!Крилата се правят като се отреже горната част от опеченият еклер,и после горната част се реже по дължина на две !
Та ето ги въпросните "кокошки" !










Няма коментари:

Публикуване на коментар