четвъртък, 24 юли 2014 г.

БОБ С ОРИЗ НА ТАВА !


Това ще бъде първата ми публикация ! 
Това ястие го зная от свекървата на моята свекърва .Не съм го срещала никъде досега. По оригиналния начин (това е ястие от село Мелница-до Лесовската граница) всичко се запържва ! Какво е необходимо :
  1. ориз-1 ч.ч (от 250мл)
  2. зелен лук-5-6 стръка,колкото повече по добре.Може да се добави и сух лук ако липсва зелен-2-3 средни глави!
  3.  сварени боб-0.500кг
  4.  подправки-гьозум (джоджен) 
  5. Мазнина-6-7 с.л. олио
  6. Сол-1 и 1/2 с.л. сол
  7. Червен пипер-1,2 с.л. (зависи от това колко е червен)
  8. Луканка или салам-те са допълнения от мен !
Първо се запържва лука,после ориза и накрая се добавя и сварения боб и той да се запържи ! Сипва се в тава и разбира се ако се прецени може да се добави още мазнина  ! Добавя се вода и се пече до готовност !
 Аз го правя без запържване ,след като ми остане от боб чорбата,нарязвам допълнително лук(може и сух),сипвам в тава ,слагам ориз,подправки и мазнина и запичам във фурната до готовност ! 
От себе си направих "подобрения " -добавям луканки,наденички . Добавям понякога и морков ,пипер,гъбки. Ако решите да пробвате няма да сгрешите .Да ви е вкусно !!!!

А тук е със сурова наденичка и гъби !

Няма коментари:

Публикуване на коментар