вторник, 19 май 2015 г.

Шахматна плодова торта !

Тази торта е за рожденният ден на моят мъж -14.05-2015г. Бях замислила плодова пита . Това е торта ,показвана от Звездев . Мисля ,че собственичката на сладкарници "Неделя" я бе показвала! А Снежа Костова (моя виртуална приятелка ,която имам чувството ,че я познавам лично ,макар че още не съм я виждала )! Та тя я прави и сподели ,че вторият път е променила доста неща . И аз реших да я направя по мой начин .
Но винаги нещата ги изменям ! Все нещо променям в последния момент ! Получи вкусна домашна плодова торта !
И затова я нарекох "Шахматна плодова торта" !



 За блатовете използвах рецептата за кекса който правя - кекс "666".Ето ми рецептата  от тетрадката в която ми са записани рецептите ! Показвам я ,защото из групите ,все има препирни-това е моя рецепта,онази е моя......
   


Но ще опиша как  направих тортата:
  • 7-8 яйца (аз сложих 7 защото моите бяха големички)
  • 2 ч.ч. захар-непълни догоре 
  • 7 с.л. топла вода
  • 7 с.л. олио
  • 2ч.ч.и 1/2 брашно ( но половинката не я сложих цялата)
  • 1 пакетче бакпулвер,което добавих в брашното. Брашното не го пресявам.
  • 2 пакетчета ванилия а понякога слагам и други добавки-лимонови или портокалови корички,кокос,орехи и т.н.
  • какао 2 с.л. 
  • 1 пакетче (125г) масло
Много пъти си правя сладкиши и торти по други рецепти,но от години  залагам на това което съм го изпитала ,защото съм имала много провали !
Продуктите разбивам по реда както съм ги написала.
 Първо започвам с яйцата.Разбивам на пяна и добавям захарта . Разбиват се продължително ,докато побелеят,като по някое време добавям водата и олиото. С добавяне на водата се разбива по лесно захарта ,защото понякога съм правила тази смес като разбърквам на ръка ,но като не се разбие хубаво захарта на каквато и да е смес тя пада на дъното и понякога не бухва хубаво !
Та много е важно да се разбие хубаво. Може да се направи като се сложи сместа в купа с гореща вода(водна баня ),но макар и по бавно с повечко разбиване пак става! Така ,че може да се пропусне водната баня !
След като се прибавят всички продукти и сместа е готова може да се раздели на три части. Или на две-както аз направих ,като бялата бе повече за да я разрежа!
Аз го направих на око и успях ! Бялата смес сипах в тавичка която този път намазах с олио и поръсих с грис. поръсването с грис за първи път . Това го сподели Валя Кисьова веднаж и реших да опитам . Но ако се ползва тавичка с керамично покритие е хубаво да се намаже с масло и тогава да се поръси,защото олиото остава на капки върху това покритие.
Аз използвам галета (аз си я правя и винаги имам ) и върху галетата поръсвам и малко кристална захар.
А в останалата смес добавих какаото . Смесите ги пекох във фурна предварително загрята на 190гр.
Пека блатовете на долната степен на решетката и само на долно .Не включвам и горно ,защото няма нужда . А това го сподели Снежито. Това печене го правех със старата си печка ,но тя като напомни веднаж, почнах и с новата печка така да пека !
направих само една грешка ,защото опекох един по тънък кафяв блат,а трябваше да разделя сместа по равно , и да разрежа и белия и кафевият блат. Но не бе фатално !
Има други рожденни дни ,и ще я повторя защото домашните блатове са много по добри !
Ето как наредих блатовете след като ги изрязах. Кръговете изрязах с помощта на купички и чинийки !
Сиропирах с медена вода,като добавих към нея една капачка коняк ! Други аромати не сложих ,защото меда е много ароматен и бе достатъчен !!!
А крема ,естествено бе домашен млечен. Ето как го правя : http://slavka-kozareva.blogspot.com/2014/08/blog-post_47.html
Имаше малко разлика ,като изчаках да изстине и тогава с миксер добавих меко масло. 2с.л. добавих докато бе горещ ,а останалото разбих с миксера,както споменах към изстиналия крем !
Мазах обилно с крем блатовете.
Отгоре нареждах плодове:
портокали
ягоди
банани
Украсата се вижда-кокос и шоколад .
А ето и как изглежда нарязана !
Много креместа и сиропирана домашна плодова торта ! И защото е много креместа и сиропирана ,затова е полегнала !




Няма коментари:

Публикуване на коментар