вторник, 5 май 2015 г.

Катми (палачинки)

Дали ще ги наричам катми или палачинки за мен няма разлика ! Майка ми и свекърва ми са ги правили и с яйца ,и с прясно мляко или кисело мляко!!! Дори свекърва ми ги прави и като добавя яйцето като сложи водата ,и тогава го разбива . А да не ви казвам ,че изобщо не се старае да няма бучки от брашното. И с много маз ! Ама то и не можеш да изядеш повече от 2-3 ,че стават много мазни !!!
Та аз ги наричам катми !
Няма нищо по различно от другите които ги приготвям ,но реших да покажа и този начин ,заради приятелката ми Валя Кисьова ,защото тя прави един страхотен кекс със лимонада( фанта или др .сладка газирана напитка).

Тези са с кисело мляко . Макар ,че съм описвала как ги правя ,ето как са направени тези:
  • Кисело мляко 1ч.ч. (чашите които ползвам са от 250мл)
  • 1ч.ч. вода
  • 1-2 яйца
  • 2 щипки сол
  • 2 щипки захар (аз слагам пакетче захар ,защото все се намира по някое)
  • газирана вода-около 100-150мл
  • брашно около 1 ч.ч.
  • бакпулвер-1/2 пакетче
Всички продукти се объркват до гладка каша гъстотата на боза. Гъстотата се оправя като се добавя брашно или вода ,в зависимост каква дебелина обичате да са катмите! Ние не ги харесваме дебели ,и затова сместа не я правя гъста.
Вместо газирана вода ,може да се използва и някаква сладка газирана напитка ,но тогава не трябва да се слага захарта -нищо ,че е малко !
 И за да не отиде първата катма "на кучето" ,трябва да се изчака тигана да загрее хубаво!!!!
Ето и сместа която успях да снимам. Много рядко правя толкова малко количество!

Няма коментари:

Публикуване на коментар