събота, 15 август 2015 г.

Питка за Богородица !

Много рядко правя питки ! Но няколко дена преди празника за Богородица бях решила да направя питка. Та тази питка я направих за здравето и благополучието на семейството ни !
аз не правя неща ако не съм ги опитала !
Ето я моята питка :


Такава питка за Тодороден донесе етърва ми ! Направо копирам рецептата както тя ми я даде !

Bozhanka Kozareva Турска поача - Есма
3 яйца
2ч. чаши кисело мляко
2ч. чаши прясно мляко
1 кубче мая за хляб
1ч. л.захар , 2ч. л. сол
4с. л. олио
100г масло + 3-4 с.л. олио
1кг и 1/2 брашно - може да отиде и по малко или малко повече ,зависи от яйцата и от мерките на чашите . Моите чаши са от 250мл .
Аз добавих 50 г кашкавал и 100г сирене. Настъргах ги предварително .
Замесва се средно меко тесто, което се оставя да втаса. Предварително разтопяваме 100гр. краве масло + малко олио. От готовото тесто късаме топки ( ръцете топим в разтопеното масло), разпъваме като за мекици, подмазваме с маслото, навиваме, усуквайки и връзваме на възел. Така до края нареждаме тавата. Остава се да втаса. Намазваме с 1 жълтък, 1с. л. олио и ½ л. кисело мляко. Пожелание поръсваме със сусам.Поливаме с останалото масло.Тавата е с диаметър – 32-33см. Пече се в предварително загрята фурна- 50 мин. само отдолу на 170 градуса, после отгоре 10 – 15 мин. докато се зачерви.
А това е питката която направи етърва ми за Тодоровден! 
При моята разликата е ,че аз не поръсих със сусам ! Питката е много вкусна и мекичка . Ако случайно остане за следващия ден ,пак си е мекичка !

 
 


 Аз оформих три кръгли платки ,като между всяка ръсих със сиренето и кашкавала и мазах с масло !
После нарязах на триъгълници ,леко прегъвах острия край и нареждах стъпаловидно в тава.
Нямаше време за красотички ,та наредих по набързо парчетата ! Използвах идеята за нареждане на Кремена от питката и "Хаос" !
При другите си питки съм обяснявала ,че не обичаме сухите и твърди питки ! А за да е такава ,тестото трябва да в средно меко . Като почна да го замесвам ,най накрая добавям брашното постепенно ,и като спре да лепне,по точно казано да не остава смес по ръцете ми ,повече не добавям брашно !
След втасването в тавата и намазването с жълтък пекох до готовност ! Завих питката за 3-4 мин с кърпа !







Няма коментари:

Публикуване на коментар