петък, 21 август 2015 г.

Спагети с доматен сос !

От време на време хапваме спагети ! Нямам претенции ,че съм майсторка в готвенето въобще,а да не говорим за спагети ! Стремя се да готвя така ,че да е вкусно за семейството ми . Провали -имала съм . И не мисля че е срамно да си признае някой грешките !
Признавам си ,че в началото не правех вкусно спагетите. По точно е да кажа варенето им. Много подценявах това ,че им трябва малко варене и най вече охлаждането им с вода веднага !
Ето ги днешните спагети :


Не съм открила топлата вода -както има народна приказка,но ще кажа как ги приготвям. Първо си приготвям плънката.
Аз не запържвам . Ееее,има случаи когато го правя,но ако има възможност го избягвам. Тук майсторите могат да ме критикуват,но ви уверявам ,че приготвена и по този начин каймата пак е вкусна !
  • кайма-околко 200-300гр
  • лук 1 средна глава-може и зелен
  • гъби
  • 1 малък домат
  • подправки -сол,червен пипер .Други пикантни подправки не слагам ,заради мъжа ми ,че е зле със стомаха .
  • олио 2-3с.л. 2-3 клонки магданоз
Слагам лука и каймата и веднага слагам олиото и домата,малко сол. Наливам една ч.ч вода и разбърквам сместа . Бъркам от време на време за да стане на малки бучки !
Добавям гъбите и пипера ,и готвенето продължава  около 5-7 минути. Магданоза слагам след като съм свалила от огъня
Изсипвам плънката в купа :
В същия съд веднага правя доматеният сос. За него използвах малко продукти:
  • 2-3 средно големи домата
  • червен пипер
  • 2-3 с.л. олио
  • сол на вкус
  • захар-1-2 щипки
  • 2-3 клонки магданоз
Сложих всички продукти и варих. По някое време добавих 1ч.ч вода. Сгъстих с 1с.л. брашно размито на кашица,която добавих с непрекъснато бъркане. Накрая добавих магданоз.
Мислех да пасирам ,но нямах време.
Докато приготвях соса ,сварих спагетите. Сварих 1 пакет спагети. Сложих около 2-3 литра вода.
Спагетите ми бяха един пакет. Водата посолих с 1с.л. сол.
Преди време слагах олио във водата докато варих,така бях чувала за да не се слепват. Но вече не го правя.
Просто след като сложа спагетите ,поразбърквам и оставя да поврат 2-3 минути.


Оставям ги за 1-2 минути в горещата вода и тогава ги поливам със студена вода за да ги охладя! И след това ги слагам в купа !
 Получиха се вкусни спагети !




Няма коментари:

Публикуване на коментар