четвъртък, 23 април 2015 г.

Сърми от лапад !

Лично аз за първи път правя от лапад. И не защото не обичам лапад,напротив -много го обичам! От семейството аз го хапвам най много. Мислех си ,че е трудно - по точно пипкаво ,но определено е по лесно и най вече стават бързо. Обичам и от кисело зеле ,но тези вече ще са ми любими !
Ето ги:







Направих си плънка . Аз реших да е с : кайма,разни зеленчуци ,които ми се намираха и малко оризче.
А листата на лапада ги попарих с вряла вода. Изчаках да се сгорещи много водата без да чакам да завира,и пуснах листата. Държах ги около 2-3 мин и веднага ги извадих.
И да не е много гореща пак става ,просто се държат повечко . Опитах да направя ис едно не попарено ,но се чупеха . Не че не го обсъдих с фурията Кремена ,ама нали знаете лафа за циганина и киселото мляко? Ами ако стане ,хи хи хи !
 Та ,изобщо не опитвайте ,първо ги попарете ! Пък и така ако се опасявате че ще горчат ,ще се застраховате !
Ето плънката ми !

Имах само един проблем ,че листата ми бяха половинки,защото бяха изчистени от жилката по средата . Но аз наснадих листа ,по две,по три както ми пасваха .
И се получиха.
Ето тук на горната снимка ги правя от три парченца.Слагам плънка и завивам както от лозови листа ,или зеле-прегъвам странично ,после прехвърлям предната част и навивам.
Но тъй като се опасявах ,че където са снадките ще падне плънка ,след като ги завивах ,отгоре слагах още по едно листенце  :
Ето тук се вижда колко са големи листата . И тук показвам как завитата сърмичка ,завивам в още едно листо !
Уверявам ви ,че не е трудно ,само да ви се играе . А аз направих към 20 и няколко сърмички за мъжете и 10 за мен.
Нареждах ги в тефлонов тиган,защото е по дебеличък ,и исках да врат по бавно . 10,ааайде 15 мин им стигат. Посолих лекинко наредените сърмички ,сложих 1 с.л. олио и мааалко вода. Гледах да не плуват във вода!!!
 
Това е ! Щях да правя сосче ,ама ми се изяде плънката която остана ,а тя имаше сос ,който исках да използвам. И накрая поднесох с кисело млекце ! Тук са 3 различни порции ! Първата е за сина ми ,с млякото за мъжа ми./
А ето тази е за мен. Ама е диетична ,с телешка кайма,и зеленчуци . От моята плънка остана и си я сипаха вместо сосче. А утре ще ги хапна с млекце !




Няма коментари:

Публикуване на коментар