петък, 17 октомври 2014 г.

Кисела туршия !

Обикновенно правя туршиите края на октомври началото на ноември ,но тази година маалко по рано се получиха нещата !
Нашето семейство обичаме сладко -киселата туршия ,или така наречената "Царска".Но понякога ни се преяжда и слагам само два буркана.
Какво е необходимо и как я приготвям !
-Продуктите са по желание на мъжа ми.а той харесва повече карфиол и тук там доматки и моркови.
Саламура (марина) :
Мярката ми е за 3-литрови буркани !!!
-За 1 буркан е нужна 3 пълни с.л. едра(морска) сол с връхче
-2 с.л. захар-равни
-3 с.л. оцет
-3 с.л. ракия (тя е по желание)
Солта и захарта слагам в купа с вода около 2 л и загрявам като бъркам  за да се разтворят. После добавям ракията и оцета ,леко охлаждам и заливам продуктите които съм наредила много плътно в буркана. Ако не ми стигне си правя още саламура !
Претакането започвам след около 2-3 дена и го правя просто като обръщам буркана 2-3 пъти !
Като подправки добавям кервиз(целина) и една подправка от свекърва ми която тя нарича "крива рога" ! Нея ще ви покажа допълнително .Ще я добавя към туршията по късно,че в момента нямам !
Не обичам точните грамажи като 200 или 300 г ! Реших този път да го направя като си измеря лъжиците ,ама с тези кантари..... :) :) Провалих се ! Не ме е срам да си призная !!! И като се пишат "125г" - еее едно време бабите ни да не би да са имали кантарчета ? Всичко на око се е правило и с мерки -чашки,шишета ,черупки и т.н. !!!
Та пак повтарям .ако не стигне саламурата направете няколко пъти !!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар