сряда, 2 септември 2015 г.

Салата " Славена"

Салатата която ще покажа я измислих докато решавах какво ще се вечеря ! Все още е горещо ,а в горещините ние наблягаме на салатите.Салатата е от печени зеленчуци ,които ги има целогодишно . И дори зимата може да се хапва.
 Много е лесна и вкусна  ! Нужни са следните зеленчуци :
Патладжан-0.500кг ,печен във фурна или на грил тиган
Пипер около 0.500кг или 10-на печени и обелени червени пиперки ( може и зелени)
Лук-3-4 средно големи глави
Домати- 3-4 , по възможност по твърди
Чесън-4-5 скилидки,обелени
Подправки:
Магданоз-3-4 стръка
Сол-1ч.л.
Оцет (аз ползвах Балсамико)- 2-3 с.л.
Олио-3-4 с.л. (може и зехтин,но аз лично не го харесвам)
Патладжанът ми бе печен и обелен .Мислех да го замразявам ,но реших да направя салата с него. Може да се опече на грил тигна или обикновен ,но тогава трябва да се осоли и да престои 30мин поне!
И така след като са готови патладжана и пипера (аз съм се запасила и за зимата ) ,се подготвят останалите зеленчуци . А те стават бързо. Лукът се реже на шайби,чесън си е цял,а доматът също на по дебели парчета .Нареждам в загрят тиган ,капвам няколко капки олио,поръсвам с1-2 щипки сол директно както са в тигана .
Тъй като моят патладжан си бе опечен и обелен ,имах обелени пиперки ги нарязах. Нарязах опеченият лук и чесън.

Опечените домати ги обелих и нарязах на кубчета. Смесих всичко в купа ,овкусих и това е всичко ! Магданозът го режа при поднасяне ,защото синовете ми не обичат зелении !
Салатката ,може да е поднесе с печени кротони,може просто да се пекнат хлебни трохи,да се поръси със сусам или някакви ядки. Или просто с печена филийка !

Няма коментари:

Публикуване на коментар