неделя, 6 септември 2015 г.

Вкус от миналото - "Ябълково карамелен сладкиш " !

Този сладкиш съм го правила ,преди 25 години ! Правила съм го с дюли . Но днес го направих с ябълки. невероятен сладкиш с вкус на карамел. Аз не съм фотографка и снимките ми не са с голямо качество . И все пак искам да ви го представя този сладкиш !



Какво е  необходимо :
за карамела :
1ч.ч. захар
За блата:
5 яйца
1 ч и 1/2 захар- може и да се пропусне 1/2 ,ако не сте по сладкото
6-7 с.л. вода
2 пълни ч.ч. брашно + 1 пакетче бакпулвер
6-7 с.л. олио
ванилия за аромат
2 средно големи ябълки
3-4 с.л. мед-не е задължителен
2с.л. кокос -по желание
 2-3 с.л. пудра захар за поръсване
Понякога слагам канела,джинджифил орехи и аромати които харесваме !
Разбивам с бъркалка.Може разбира се и с миксера. Смесвам продуктите по реда на изброяването им. Първо яйцата със захарта и водата ,докато се разбие хубаво захарта. после олиото и останалите продукти !Водата не е нужно да е топла , но ако искате по бързо да се разбие захарта може да е топла водата . Добавям олиото и останалите продукти !
През това време карамелизирам захарта , директно в тавата във фурната. Искам да подчертая ,че във фурната захарта се карамелизира много бързо ,особено във фурната !  


Може захарта да се карамелизира отделно и допълнително с излива в тавата! Тогава  се нареждат ябълките . Този сладкиш съм го правила с дюли. А сега реших да го направя с ябълки.
Пече се в предварително загрята фурна,до готовност. Аз пека първо на долно,на най ниската степен на решетката. Проверям с клечка за готовността . Ако е суха значи е готово. Ако има нужда включвам за 5-10 мин.на двете степени на градусите -долно и горно ,като температурата да не е много висока.Пека на 180-190гр.


Тук сладкиша вече е обърнат! Не чаках да изстине напълно . Преди да го обърна го намазах с мед ,а той от топлината се разтопи и попи в блата !


Като го обърнах пак намазах с мед и изчаках да изстине за да поръся с пудра захар.
А карамела и меда е попил в сладкиша и става сочен. Не сгреших ,че го направих !

А последния път ,в блата сложих -канела 1с.л. ,2-3с.л. мед,4-5 с.л. смлени орехи и джинджифил !
А ето това  е след като обърнах сладкишчето  !
Нямам внуци все още за да го обират ,та го направих аз ! :) :) Когато се обръща сладкиша ,може малко да залепнат парченцата ябълки ,но това не е никакъв проблем . Внимателно ги отделих и сложих на мястото им !





Няма коментари:

Публикуване на коментар