петък, 5 септември 2014 г.

Мляко с ориз "Валя "!

Дойде време да опиша и него как правя ! Той е любим десерт на малкия ми син ! Преди години първо сварявах ориза с малко вода за 2-3 мин. колко да поеме водата. Количество на око ! И разбира се под зоркия ми поглед ,за да не залепне !!!
Преди време Валя Кисьова каза един начин ,според който малко преди свалянето на ориза се добавя нишесте и след като се свали 1-2 с.л. масло !Направих корекция ,но определено ще се нарича мляко с ориз " Валя "! :) :)
Аз ползвам пълномаслен маргарин Калиакра-80 % масленост ,понякога !
И така какво е необходимо :
Прясно мляко-1 л +2 ч.ч.вода
ориз-300-400г
захар -1 и 1/2- 2 ч.ч.
прахче ванилия
Допълнително за сгъстяване-
2 жълтъка
2-3 с.л. нишесте (брашно) - прави се кашичка
масло-2-3 с.л.(маргарин )
Вчера нямах нишесте и си разбих 2 жълтъка ,малко водичка и 2-3 с.л. брашно с не голям връх .
Преди това сложих прясното мляко и около 2 ч.ч вода ,добавих измития ориз и варих .Бърках от време на време !!!!
 Когато бе почти готов добавих 1 и 1/2 ч.ч. захар ,добавих и ванилия.
Видях че ориза бе поел течността и налях половин чаша вода и прибавих с непрекъснато бъркане кашичката от жълтък и брашно !
Оставих да поври 2-3 мин. ,свалих от огъня ,добавих 2 с.л. маргарин и разбърках докато се поеме от сместа!
Искам да уточня ,че кашичката от нишесте(брашно ) се преценява колко да е според количеството течност!!!
Два дена преди това бяхме на море и там разглеждах списания и попаднах на ориз поднесен със сметана !
Мъжете не обичат крем със заквасена сметана ,но реших да пробвам !
Ориза приготвих както съм описала по горе !
Една малка сметана просто обърках с пудра захар ,кокос,ванилия, и добавих малко галета .На мен ми хареса ,но мъжа ми каза ,че предпочита да е с течна сладкарска сметана!
В чинийки сложих рингчета и изсипах от сместа! Докато разсипя останалата и гарнирам купичките ориза в ринговете стегна и ги махнах !
 Украсих със сметаната и този път поръсих с шоколад ,а не канела !!!
Вкусно е ! Опитайте !















Друг начин на поднасяне на ориза,само с канела ,а за украсите съм подтикната от Валя Кисьова !


Няма коментари:

Публикуване на коментар