неделя, 22 март 2015 г.

Карамелизиран лук !

Днес правих две неща които взаимствах от Пепа Стоева ! Пепи, щастлива съм ,че те познавам ,макар и виртуално ! Използвах нейният начин да направя карамелизиран лук !

Синовете ми го харесаха ,но нали си познавам хората ,аз не смесих месото с лука ! Ето как го направих и какво е необходимо :
  • Лук -около 500г ,или 5-6 средно големи глави
  • масло -2 с.л. + 2с.л. олио
  • сол на вкус
  • 1/2 ч.ч. вино -мислех да ползвам бяло ,но сложих червено както е на Пепи .
  • 1ч.л. мед (захар)
  • Аз сложих и малко вода ,приготвих 1/2 ч. ,но не я използвах всичката
Първо нарязах лука ,и тъй като бе голям ,го рязах на полумесеци. Посолих го малко и го "поразроших " да се отделят парчетата.
Сложих в тиган маслото и олиото и като загря добавих лука.
Използвах тиган ,който няма капак !  Но наистина няма невъзможни неща ! Направих си "капак" от алум. фолио.
Прегънах краищата и ето капак ! Като сложих лука ,добавих и още сол, около 1 равна ч.л. Като извря течността която лука си пуска ,добавях виното и водата по малко ,на няколко пъти. При последното добавяне на течност ,сложих и лъжицата мед. Като остана на мазнина ,го сложих в подходяща чиния и докато е топъл ,настъргах малко кашкавал ! Това ми дойде като идея на момента !
Синовете ми много го харесаха ,но ММ не обича "изчанчени"вкусове както ,той се изразява ! Та трябваше да смеся лука с месо ,но добре ,че не съм го направила !
Не мога да пропусна ,и да не покажа оригиналът ,който ме вдъхнови !
http://pep-4o.blogspot.com/2011/12/blog-post_08.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар