сряда, 4 март 2015 г.

Поача (питка) " Есма" !

Тази питка която показвам ,не е правена от мен . И не я опитах ,но ме впечатли ,защото няма месене както при козунаците  А аз обичам да се "цапам" и да се вихря в кухнята !Но ме затруднява месенето ,защото се уморявам ! А какъв аромаааат се носеше от тази  питка ,не можете да си представите ! Ето я :
Хубавото е ,че и да е направена от предния ден си остава мека и вкусна !!! Тази питка бе подарък за Тодоровден от етърва ми !
Ето и рецептата дадена ми от нея ! Тя е от една жена от Кърджали която се казва Есма.
Турска поача - Есма
3 яйца
2ч. чаши кисело мляко

2ч. чаши прясно мляко
1 кубче мая за хляб
1ч. л.захар , 2ч. л. сол
4с. л. олио
Замесва се средно меко тесто, което се оставя да втаса. Предварително разтопяваме 100гр. краве масло + малко олио. От готовото тесто късаме топки ( ръцете топим в разтопеното масло), разпъваме като за мекици, подмазваме с маслото, навиваме, усуквайки и връзваме на възел. Така до края нареждаме тавата. Остава се да втаса. Намазваме с 1 жълтък, 1с. л. олио и ½ л. кисело мляко. Пожелание поръсваме със сусам.Поливаме с останалото масло.Тавата е с диаметър – 32-33см. Пече се в предварително загрята фурна- 50 мин. само отдолу на 170 градуса, после отгоре 10 – 15 мин. докато се зачерви.


Няма коментари:

Публикуване на коментар