сряда, 5 ноември 2014 г.

Рибена чорба от сьомга !

Много отдавна не съм правила рибена чорба. Преди няколко месеца купих от Била набор за супа от сьомга. Днес дойде време да го наготвя. Направих 2 супи в малки тенджери -една за мен без мазнина и картофи ,а другата с картофи за мъжете. Трябва да уточня ,че я направих със застройка. и нали си имаме морски фурии ,надникнах в блога на Креми и без да отварям всички рецепти се спрях на рибена чорба по БургаШки-( тя бе показала едно старо книжле с рецепти и така бе изписано ) ! Уточнявам ,че я правих със сьомга !
Оказа се ,че по същия начин правя чорбата ,с някои изключения ! Продуктите са :
риба -може няколко вида и дори се използва и главата-около 0500кг
лук-2-3 гл.
аз ползвах и праз
пиперка-червена и зелена
чесънче
морков
картофи-1-2
девисил като подправка
черен пипер на зърна
2-3 с.л. олио
сол на вкус
Застройка :
1 жълтък
кисело мляко-2-3 с.л.
брашно -1-2 с.л. (може и без брашно ,но аз слагам понякога)
Почистих сьомгата и я сложих да се свари в подсолена вода за десетина минути а през това време нарязах зеленчуците.
След като се свари рибата прецедих бульона и добавих твърдите зеленчуци( моркова и лука)и олиото. Докато заври бях почистила рибата и я добавих .Като повря 3-4 минути сложих картофите нарязани на кубчета.Най накрая добавих пипера ,а той бе замразен .Сложих и праза. Като омекнаха и картофите добавих застройка . Разбих 1 жълтък с 2 с.л. кис.мляко и 1 с.л. брашно и оставих да клокне 1-2 мин. Оооо, забравих и девисила (имам замразен ) него сложих с с картофите. Ми това е  !
Хм ,да в компанията на домашна ракийка е рибената чорба !

Няма коментари:

Публикуване на коментар