сряда, 3 декември 2014 г.

Мусака от макарони със сосче !

Не мога да го нарека по друг начин ,то си е мусака с макарони ! За първи първи път това ястие го хапнах у сестра ми след като се бяха върнали за 2-3 месеца в България и много ми хареса  . Те са в Испания !
Тя е там и много ми липсва ! Но такъв е животът ! Добре ,че успява да си идва лятото ! А зет ми ,много години не си е идвал !
Та да мина на това как се приготвя и какво е необходимо :
  • макарони -1 пакет
За плънката :
  • кайма -0.500кг
  • праз-1/2 връзка (той е по желание)
  • лук-1 главичка
  • морков-1
  • гъби-1ч.ч.(нарязани)
  • пипер-1-2
  •  подправки по желание-1с.л.
  • 1-2 с.л. масло 
  • 4-5 с.л. олио -ползвах от маринованите сиренца
  • 1ч.ч бяло вино
  • 2-3 с.л. заквасена сметана
За заливката:
  • 2-3 яйца
  • кисело мляко ( аз ползвах сметана -просто имах )-1/2коф.
  • може да се използва и прясно мляко(1/2ч.ч.  +2с.л. брашно)
Ето какво се получава ,но само порцийка ! При следващото правене ,ще покажа и тавичката !
След като загрях вода -около 2.5л , добавих малко олио и овкусих със сол-1с.л. Добавих и малко подправки .Бърках в началото за да не залепнат ! Водата почти не завря ,а и аз и не я чаках ! След като загрявах 2-3 мин изключих и почнах плънката.
Почти суровите макарони ги държах във вода докато поомекнат.
Водата от макароните я запазих и я използвах за сосче и за плънката.
След като направих плънката ,сложих половината макарони в тава ,сложих малко масълце и олио.
Не изчаках да изври течността от плънката ,а я разпределих върху макароните с решетеста лъжица.
Отгоре сложих останалите макарони ,разпределих и заливката и пекох на горна степен да се запече .
Сосчето от плънката смесих с малко вода от макароните и варих докато ми хареса на гъстота ! Добавих и малко сметана -около 1/2 с.л. ,просто толкова ми остана !
Поднесох със сосчето !


Няма коментари:

Публикуване на коментар