събота, 27 декември 2014 г.

Банички "Слънце" и наложена баница !

Най после ги направих ! Не за друго ,а защото са по интересни ! Кремена от групата на Кулинарните фурии ги видяла от Ваня Джорджевич и ги сподели в групата ! Запалихме се по тях! Аз имах неуспешен опит ,но ми се струва ,че бе заради корите които ползвах ! При тези -сполучливите ползвах кори "Бела" !
Плънката ми е винаги една и съща ,и ако някой си я припознае искам да кажа ,че съм я видяла от едни кори за баница "Принцеса" -произвеждаха ги в Тополовград .Разкошни бяха:
  • 6-10 яйца (тавите ми са големи и затова правя доста плънка)
  • 5-6 с.л. кисело мляко
  • 3-4 с.л. брашно (понякога и по малко )
  • бакпулвер -когато правя смес с шест яйца слагам 1 пакетче ,а с повече смес 2 пакетчета
  • 4-5 с.л. олио или разтопено масло
Бакпулвера добавям в млякото. Добавям и другите продукти и започвам .
Две от баничките правих с една кора ,а другите две с по две.
Гледах видео за правене на баклава ,как навиваха корите една по една ,като преди това се мажеха с мазнина !
Но аз ги направих ,като намазах горната обърнах намазаното надолу и така се намазни и втората! Почнах да ги мажа с четка ,ама продължих с ръка .Навих двете едновременно и леко си прокарах ръката по навитите кори за да омазнят ,събрах ги по средата като хармоника и изхлузих.Но има и една подробност ,че оставих една част от кората не навита ,за да може като се направих кръг да има основа !
Ето една снимка как е навита и накъдрена !







Събирам в кръг и слагам тава ! Тази тава е керамично покритие и не намазнявам ,но може да се ползва и хартия. После слагам от плънката ,намазвам внимателно краищата и пека до приятен загар !







Ето я наложената баница ! Правя я по два начина : като слагам кора или две ,слагам плънка и редувам като свършвам с кора.
Или по този начин ,който също е бърз :
Набирам кората като хармоника и слагам в намазнена тава. За тази тава която показвам са ми нужни два пакета ,че е доста големичка ,но и с едни пакет става !



След като се напълни тавата слагам плънката равномерно и с помощта на вилица "помагам" на сместа да влезе между корите .
Пече се според фурната до готовност !








Няма коментари:

Публикуване на коментар