неделя, 7 декември 2014 г.

Канелено медени сладки !

Много обичам сладките нещица ! А и не само ! Доставя ми удоволствие да се "цапам" ! Като бяха малки децата какво ли не съм им правила ! 
Медено -канелени сладки . 
  • 2 яйца 
  • 125 г масло
  • 6-7 с.л. мед захаросан мед ( може да се замени със захар 1/2 ч.ч. или да се смеси 1/2ч захар и 2 с.л. мед)
  • канела -1ч.л. ,по желание може да се добави и джинджифил на прах 1-2 щипки,аз гледам да не прекалявам с него 
  •  3-4 с.л кис. мляко+1 равна каф. лъжичка хл. сода ( ако се пропусне млякото ,аз лично повече ги харесвам ,но не зная защо го слагам,лично моите рецепти които имам са без мляко),Без него стават по топящи се и пръхкави,но не е фатално !
  • 2 с.л канела 
  •  смлени ядки по желание около 1каф. чашка 
  • брашно около 0.500 кг+ още ако е необходимо + 1 равна чаена лъжичка бакпулвер прибавено към брашното.
  • сладко за слепване
  • кокос за поръсване 
 Замесва се тестото,но не много твърдо ! 


Ако се замеси малко по твърдо тесто не е фатално ! Просто се слагат в кутия за да престоят 1-2 дена и са готови за хапване !
Ако някой се чуди как са направени дупките ,просто използвам каквото имам подръка !

 И това са ми формите !

Ето още едни сладки които са от миналата година с глазура .
За тази година имам фондан ,донесен от Испания от сестра ми . Но тези ги правих с целувчена смес .  Тя ми бе обяснена от Кремена Русева ! И дето ще се мъча ето обяснението от групата .Естественно го копирах ! :)

Kremena Rousseva 2 белтъка и пудра захар и няколко капки лимонов сок. Разбиваш на много бавна скорост на миксера и постепенно добавяш пудрата захар. Пак повтарям - БАВНО!!!! Иначе ще получиш целувчено тесто.
За 2 белтъка ще ти трябват около 400-450 гр. пудра захар. (ако е само за глазура). Иска много и търпеливо разбиване. Ако я искаш малко по-течна и 350 гр. захар ще стигнат. Но няма да става за шприцоване в този случай (както стана при мен заради счупения миксер), а за мазане
После оцветяваш по желание в различни купички. Имай предвид, че засъхва сравнително бързо.
МНОГО е важно, Славе, захарта да е фина. Аз успях да намеря пудра захар "Захира", която не харесвам, и я пресявах 2 пъти преди да започна да разбивам. Предпочитам пудрата захар на "Крина", която според мен е с много по-добро качество, но тия дни явно има някакъв проблем със зареждането.
Ако ти трябва малко - направи само 1 белтък с около 200 гр. захар.

Голямо цапане падна ,но си бях доволна от резултата !







                                                                                         

Няма коментари:

Публикуване на коментар