петък, 19 юни 2015 г.

Пълнени пилешки бутчета с трюфели !

Пълнени пилешки бутчета не правя за първи път ! Но за първи път опитах и видях трюфел . За това е виновна една дама от "Кулинарните фурии"-Димитринка Христова ! Решила да ми изпрати ,и го сторила ! И така за първи път опитах и видях трюфел !
Разбира се поинтересувах се колко време мога да го съхраня и тя ми каза ,че ако го държа около 10-на дена е хубаво да го заровя в ориз ,в кутийка или бурканче и в хладилник ! Аз ги държах 3-4 дена увити в няколко салфетки в хладилника.
Ето какво представляват :
Нямат изобщо привлекателен външен вид! В суров вид ,като се помиришат ,имат мирис на пръст и едва леко доловим мирис на мухъл.
Но всички знаем тяхната цена ! А тези са направо безценни ,защото са ми изпратени от приятел! Ей ,така без повод,просто е решила да ми изпрати! А Димитринка Христова искам да отбележа ,че я познавам от "Кулинарните фурии" . Няколко пъти се разминавахме и не можахме да се видим ,но и това ще стане !
Та благодарение на тази приятелка ,аз опитах вкуса на трюфела !
Поразрових се при Кремена Русева и при "канибалите" и комбинирах начина на приготвяне на трюфела!
  • Първо го нарязах на филийки,но не много тънки ,за да не се начупи и резенчетата да останат цели.Дебелината им бе около 2-3 мм ,не повече !!!
  • Забравих да спомена ,че първо ги почистих . Измих ги ,но без да ги търкам за да не нараня външната страна! Увих ги веднага в домакинска хартия за да попие водата .Държах ги около 2 мин в хартията.
  • След като ги подсуших и нарязах ,ги наредих в дълбока чинийка и залях с олио. Съвета на Пепа Стоева бе да се залеят със зехтин ,но аз не харесвам зехтина. А и му бе силна миризмата,та не исках трюфела да поеме тази миризма!

  • В мазнината го държах около 2-3 часа.
  • След това си подготвих пилешкото. Аз използвах цели пилешки бутчета и обезкостени бутчета . Целите бутчета ги посолих и поръсих с подправки.

  •  А с обезкостените бутчета постъпих пак по същия начин ,посолих със сол и подправки и сложих по едно триъгълниче сирене и парченце кашкавал . Сложих и филийки чесънче! Завих бутчетата и вместо да зашия ,забучих клечки за зъби .

  • Целите бутчета и пълнените ,наредих в тава ,отново леко посолих ,полях с 2-3 с.л. олио . 
  • Използвах от олиото в което мариновах трюфела. Сложих 1/2 ч.ч. бяло вино и 1/2 ч.ч. вода. Винцето е идея от Кремена !
  • Пекох до готовност на бутчетата ! Сложих и по една малка клонка мащерка и салвия! 
  • След като бяха готови,не изключих фурната ,а добавих в средата на тавата резенчетата трюфели!

  • Веднага върнах във фурната ,като искам да отбележа ,че я бях включила за трюфела само на долно. Но ако не бях го направила ,нямаше да е фатално ,защото аз държах трюфела 1-2 мин.докато се обработи !
  • След като изключих добавих заквасена сметана. Искам пак да отбележа ,че аз сметаната я слагам винаги след като изключа фурната. Тавата пак я връщам във фурната ,но никога не готвя сметаната,защото тя се пресича.Сметаната я добавям към соса като я разбърквам с вилица .Количеството е по желание !
А това е цялото бутче !















Искам да спомена ,че трюфела няма вкус на гъбите които познаваме ! Вкусът му е като на ядки.
А може и да се приготви и със сосче което да се приготви на тиган. Запържва се лучец с чесънче. По мой съвет нека да е олио.Добавя се бяло винце -(аз предпочитам бялото защото е по леко за сосове). Към края се добавя трюфела-само за 2-3мин ,не повече. И се поднася с каквото искате !
 Като се рових ,видях ,че някои го използват и към бъркани яйца ,според мен може да се поднесе и с печени картофки-особено пък ако са пресни ,с масълце .... !!!
Ами ако ви попадне или някой ви подари ,не се двуомете ,дейставайте !!!
Едно допълнение да направя ! Олиото в което мариновах трюфела си го сложих в бурканче и сега в хладилника !

Няма коментари:

Публикуване на коментар