неделя, 4 януари 2015 г.

Сланина !

Мислех си ,че няма да напиша рецепта ,защото май всички рецепти ми са със снимки ! Може би трябва и да показвам и такива които съм записвала ,защото много време не съм правила !
Ще опиша 2 начина :
1-ви начин на правене на сланина ! Това е начин по който свекърва ми  прави сланина ! По доста начини е правила ,но всички харесваме този начин !
 Тя я прави в 3-литров буркан .
Нарязва се на парчета които да влизат в буркана .
Преди това си приготвяте
  • праз ,нарязан на ситно
  • едра сол -зависи от количеството
  • чубрица 
  • черен пипер на зърна 
  • парченца тензух
 И започвате -на дъното ръсите сол,слагате един ред сланина ,поръсвате с праз ,черен пипер, сол и се слага парче тензух за да се задържат подправките на парчетата.И така докато се напълни буркана ! Когато има сняг тя стопява сняг и залива сланината със снежна вода ! Иначе преварява ,изстудява и залива . Може да не слагате сол между редовете а да сварите солената вода и като изстине заливате. Става невероятна !!!


 Аз я сложих в компотени буркани (старите големи) ! Бяхме си купили около празниците и тъй като нямаше време само я посолихме и изчаках удобен момент да я сложа в буркани !!!


  2-ри начин на правене на сланина
Още един начин ,който го зная от приятели !
 Първо си оформяте сланината на ленти около два ръста дебели и широки ! Осолявате ,като мисля че един месец е достатъчно да се овкуси .Почиствате от солта след като е готова и си приготвяте стреч-фолио(найлон) или целофан ! Смесвате подправки по желание: червен пипер, ситно счукан чесън,чубрица,млян черен пипер ,ситно нарязан праз . Мажете всяка лента сланина и ги нареждате върху фолиото. Завивате и стягате хубаво! Може да се съхранява и във фризера. Този начин отдавна не съм приготвяла  !
 ПС- Осолявам на око . Сланината поема сол колкото е необходимо ,така ,че не може да се прекали със солта !


Няма коментари:

Публикуване на коментар