понеделник, 25 август 2014 г.

Лютеница !

Както е известно на приятелите ми бях здравословно възпрепятсвана и не можах по рано да си направя зимнината ! Добре ,че човекът е измислил фризера Бях си замразила печен пипер . Ето как я направих. Не ,че нещо по различно ! Използвах следните зеленчуци: 
10 печен и обелен червен пипер
 2-3кг печен патладжан
0.500кг лук,0.500кг моркови(варя ги в подсолена вода)
6-7 скилидки чесън
люти пиперки на вкус - ние обичаме леееко пикантни зимнини !
захар(мед) ,сол и олио на вкус !
Ябълки 0.500кг- тук не сложих ,но слагам понякога ! 
Домати- 5кг, но  понякога ползвам готово доматено пюре,от тези в пластмасови кофички или в буркани ! Има и пиперково пюре и от него съм ползвала ! Ако  ползвам пресни домати само ги беля,режа и сгъстявам .Не си играя да ги минавам през машинка за семките !Ако ползвам готово пюре просто слагам на вкус !!!!
 Подправките които използвам са млян черен пипер и кимион ,магданоз. Синовете ми не обичат пипер на зърна и затова използвам млян .
Всички продукти изцеждах в гевгир и смесвах в голяма тенджера.Пасирах с пасатор ,загрях на газовия си котлон до като се смесят подправките и насипах в бурканчета ,които заварих по 10- 15 мин. Добавях подправките по малко и опитвах и затова не пиша количества!От това количество зеленчуци излизат 27 бебешки и 2 бурканчета от 300гр.
Искам да допълня ,че бурканчетата си ги заварявам в една тенекия от мед на газовия котлон ,а става и на ел.котлона !!!
Ето порцийка от тазгодишната ! Направо бяхме за скрита камера ! Малкият ми син си напълни една чиния ,а мъжът ми уж щеше да помага да ги пълним ,но като погледнах как плескаше бурканчетата .... И бяхме страхотна картинка : Аз пълня ,а той похапва !!!
Но нали за тях я правя  ! :) :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар