петък, 15 август 2014 г.

Козуначена пита !

От дълго време се каня да направя "Козуначената роза " на Николинка Караколева !
Сега се пече ! Преди малко я надникнах ,нооо о ужас !!!!!!! Формата ми е с подвижно дъно и маслото се разтече ! Направо кошмар !!! Набързо сложих едната тава от печката и ще видя какво ще се получи !!! Ще я покажа ,но е пълен провал !!! Провала е в външния вид ,но вкуса е невероятен ! А е вярна приказката ,че дефекта понякога е ефект ! При изтичането на маслото се получи коричка с вкус на карамел ! Ако исках да се получи това ,нямаше да го постигна !В понеделник пак ще правя.
И така ето продуктите :
Първо за тестото:
200-250мл прясно мляко
2 яйца(единия жълтък се отделя за намазване )
мая половин кубче ( кубчето е 42г)
1ч.л. захар(за кваса)
1с.л.мед(също за кваса)
брашно 0.500кг+ още ако е нужно
100г захар(кристална)
ванилия
80г меко масло
За крема:
100г меко масло
70-80г пудра захар
ванилия
Естественно забъркваме първо кваса от млякото ,маята и малко брашно за да стане кашичка.Добавя се и 1 с.л. мед и ч.л. захар. Такава е жега навън ,че всичко вадих от хладилника ,нищо не съм климатизирала !










































След като шупна кваса добавих останалите продукти.От престараване за да стане меко тестото май го направих по мекичко ,но пак се получи !
Оставих тестото да удвои обема си



 Както се вижда не съм намаслявала купата дори е с брашното ,само го завих с кърпа и изчаках да удвои обема си !
После разточих на кора .Малко в повече ми дойде тестото ,но не го сложих цялото а си замразих !Отгоре кората намазах с крема ! А той е само от масло и пудра захар и ванилия,объркан с бъркалка ! Тук искам да вметна ,че сега е мноого топло и много ми се размекна маслото ,затова ако се прави лятото крема е нужно да се охлади за да се стегне !!!!!
Когато навих и рязах на парчета около 2 см широки крема изтичаше !!! А и както споделих ми бе мааалко меко тестото. Но понякога от престараване се получава така !!!

 И това което следва също е важно ! Формата която реших да ползвам е с подвижно дъно .Сложих хартия само на дъното.Но не използвайте такава форма ,защото на мен ми изтече маслото и не мога да ви опиша какъв дим бе !!!! Помислих си и че няма да се опече ,но както споделих по горе ,сложих формата в тава от печката !
Отделих си малко топче което доомесих за да стане по твърдичко да направя розички !












 Тях ги изрязах с такава формичка !










Наредих стъпаловидно и навих на руло като започнах това в дъното на снимката !

 Получи се това !
 Отрязах по средата !
 А долния край леко прищипах ! И се получи роза !
  Наредих и вече втасали леко поръсих с единия жълтък който предварително отделих !

 Мисля като правя следващия път леко да охладя и самата питка както е наредена !!!

Както и да го погледнем това си е рецепта за козунак ! Ето рецептата ми записана 1989г.  И при тази рецепта съм си записала името който ми я дал !

При тази пита използвах упътванията на Нинка !
Изпълних съвета и да полея с прясно мляко ,малко страхливо ,но стана един разкош !!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар