понеделник, 25 август 2014 г.

Заек в гювеч !

Имах един замразен заек и снощи му дойде реда . Големият ми син ще си идва днес и ми се искаше всички да хапнем от него ! Без много предисловия ето как го направих със следните продукти:
 заек-най важното
лук
картофи
моркови
подправката ми е девисил на клонки и моята универсална подправка
бира или вино
2-3 капачки ракия
сол на вкус
олио
вода




Мислех да го оставя цял и да го напълня с нещо .Отказах се и го нарязах намазних го с олио и го поръсих с моята универсална подправка. Хубаво омазах парчетата с ръка .Подправката я има в раздела - ХИТРИНКИ В МОЯТА КУХНЯ.Полях с малко вино
 Докато се овкусяваше си приготвих зеленчуците и сложих месото върху тях,като оставих малко отях за да сложа върху месото. Не сложих даф.лист защото моя мъж не го харесва. Сложих клонки сух девисил. Полях с една чаша бира ,виното не го сложих.Сложих и две капачки ракия-така ми дойде отвътре !  Налях и вода ,като внимавах течността да не покрива месото ,леееекинко да се вижда.




Сложих гювеча в студена фурна ! Никога не го слагам в загрята,но ако случайно стане това намалям градусите и тогава го слагам като преди това го държа върху печката за да се затопли!!! След като го сложа в студена фурна включвам на ниски градуси(за около 5 мин )  за да се темперира гювеча и после увеличавам. Щом ми замирише на готвено ги намалям на средни градуси ( на 180 гр).Пекох зайчето около 2-2ч и половина -като това включва и подгряването на гювеча. Все пак не е див заек ,а питомен !


Няма коментари:

Публикуване на коментар